انشا گزارش گردش علمینگارش پنجم
مقدمه : گردش و بازدید علمییکی از روشهای فعال تدریس و شیو های مناسب برای یادگیری ـ یاددهی است, که گاهی برای مطالعه جامعه در خارج از کلاس, آزمایشگاه یا کتابخانه با توجه به هدفهای معین آموزشی, از سوی معلم و دانش آموزان طراحی و تنظیم میشود.
بدنه : گردش علمیاین فرصت را در اختیار دانشآموزان میگذارد که از طریق مشاهده طبیعت، وقایع، فعالیتها، اشیاء و مردم تجربه علمیبه دست آوردند و با مشاهده مستقیم تفاوتها یا مشابهتها، آشنایی بیشتری با محیط اجتماعی به دست آوردند و مفاهیمیرا که در کلاس مورد بحث قرار میگیرد بهتر در ذهن خود بپرورانند.
در برخی موارد میتوان از گردش علمیبرای جمعآوری اطلاعات لازم برای انجام دادن یک آزمایش یا یک پروژه، بهره گرفت مثلاً اگر هدف درس شناختن کانیهای دارای ارزش اقتصادی باشد، میتوان دانشآموزان را به چند معدن برد تا کانیهای مختلف را جمعآوری کنند و آنها را در کلاس بعد از آزمایشهای لازم بشناسند.
نتیجه گیری : بطور کلی گردش علمیمیتواند دیدار از یک شهر، موزه، کارخانه،کارگاه صنعتی، جنگل، پایانه مسافربری، فرودگاه، راهآهن، نمایشگاه، مزرعه و جاهای دیگر باشد. از محیط مدرسه یا از سایر مؤسسات آموزشی نیز میتوان تجارب دست اول به دست آورد. بنابراین لازم نیست که گردش علمیحتماً دیدار از نقاط دوردست باشد. بلکه مشاهده محیط اطراف دانشآموزان که امکان کسب تجارب آموزشی را فراهم کند نیز میتواند گردش علمیمحسوب شود.
نظر شما در مورد این انشا چه بود ؟ نظر بزارید.